• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
COPYLAWYER

COPYLAWYER

The Bilingual Company

  • Practice
  • Linguistics
  • Clients
  • Team
  • Contact

Published // Fashion Law

In this long-form post published on LinkedIn Pulse and titled “Building the Legal Strategy of a Brand“, Yotam Werzansky-Orland of Drori – Werzansky – Orland explains how a defined legal strategy helps brand protection and enforcement.

I had the pleasure of working with Yotam and providing Editorial Services for this piece.

Yotam Werzansky-Orland is a partner at Drori – Werzansky – Orland and specializes in intellectual property, computer and internet law. Among others Yotam represents fashion houses, industrial designers, brand owners and artists.


מתוך הפוסט: ״בניית האסטרטגיה המשפטית של המותג״:

“דיני האופנה והעיצוב התעשייתי הם חלק מעולם הקניין הרוחני, בו הזכויות וההגנות גמישות ומשתנות מטבען. מכאן החשיבות הרבה בבניית האסטרטגיה המשפטית של המותג – ומבעוד מועד.

אסטרטגיה משפטית ברורה ומוגדרת למותג שלכם עשויה לשפר במידה ניכרת את הסיכויים להגן על העיצוב או המוצר שאתם מקדמים, כאשר בצדו השני של המטבע – היעדר אסטרטגיה משפטית למותג עלול להגביל את היכולת לאכוף זכויות ולפגוע באופן משמעותי בפוטנציאל המסחרי הטמון במותג שלכם.

מותג אופנה מוצלח מורכב מהשם והלוגו של המותג, מהמוניטין שהוא צבר ומהעיצוב והייחודיות של הפריטים שלו. אך הרבה לפני שהמותג מתחיל לצבור מוניטין, לפני שהוא משיק מוצרים ואפילו לפני שהוא בוחר את השם שלו – מומלץ להיערך להגנה על המותג באמצעות בניית האסטרטגיה המשפטית של המותג.”


Screen Shot 2016-08-07 at 9.38.13 AMקישור לפוסט המלא.

GO BACK

COPYLAWYER

© 2025 The Bilingual Company for Legal Communication Ltd.